Клименко Олена Василівна
Місце роботи: НВК "Загальноосвітня
школа І-ІІІступенів №3 - гімназія"
м.Знам'янка, Кіровоградська область.
школа І-ІІІступенів №3 - гімназія"
м.Знам'янка, Кіровоградська область.
Освіта: вища Кіровоградський
державний педагогічний інститут ім. О.С. Пушкіна. 1987р.
Спеціальність: вчитель математики і
Предмет, який викладаю: фізика
Педагогічний стаж: 24 роки
Категорія: спеціаліст вищої категорії
Нагороди:
Моє педагогічне кредо:
«Навіть наймудрішому є чому вчитися»
«Навіть наймудрішому є чому вчитися»
Моє життєве кредо:"Ніколи не зупиняйся на досягнутому, бо житя - це процес, тому потрібно завжди рухатися вперед"
Проблема над якою працюю:
«Шляхи підвищення ефективності
уроків фізики».
«Шляхи підвищення ефективності
уроків фізики».
Мета: забезпечення випускників школи обсягом знань з
фізики на рівні світових стандартів з урахуванням їх вікових можливостей,
уподобань і напрямків, організація навчання на основі врахування і розвитку
індивідуальних здібностей і нахилів обдарованості учнів.
Одним із вихідних положень концепції загальноосвітньої школи України стосовно
навчання фізики є: забезпечення випускників школи обсягом знань з фізики на
рівні світових стандартів. Викладаючи фізику працюю над проблемою, яка
приводить учнів до живої думки, вчу їх логічно і фізично грамотно мислити,
спонукаю учнів до творчої пізнавальної активності. Завжди виховую в учнів
прагнення самостійно добувати знання, вчу їх працювати як з підручником, так із
додатковою літературою. В цьому плані спрямовую свою роботу не тільки на
оволодіння учнями якихось фізичних понять, теорій, процесів, а й узагальнення
та систематизацію матеріалу у вигляді розширених планів, схем, таблиць та
конспектів. Урок намагаюсь починати з постановки проблеми вивчення фізики. Далі
вислуховую думки учнів з приводу розв’язання даної проблеми, створюємо разом
гіпотезу, яку потім уже осмислюємо протягом уроку. Таким чином, вирішення
проблеми є роботою самих учнів, що, неодмінно, грає важливу роль в розвитку їх
пізнавальної активності. Саме таким методом формую стійкі знання учнів про
основні фізичні поняття, величини та фізичні теорії.
Найважливішу роль у засвоєнні знань з фізики відіграє експеримент. Тому
експерименту на уроці відвожу чільне місце: не можливо пояснити той чи інший
фізичний процес без його використання. Найефективнішим є фронтальний
експеримент. Ідея цієї роботи така: учень сам повинен прийти від спостереження
до пояснення, повинен сам зробити невелике відкриття, що, неодмінно спонукає
дітей до творчого мислення. Різні форми роботи сприяють підвищенню ефективності
уроків фізики. Завжди ставила і ставлю перед собою ціль: дійти до кожного учня,
донести йому знання на рівні його ж розвитку. Кожен учитель фізики добре
розуміє, як важливо і важко навчити учнів розв’язувати задачі. В класі зібрано
школярів з різними рівнями засвоєння і розуміння необхідної інформації. А тому,
в своїй роботі, перш за все вимагаю від дітей
розуміння теоретичної основи для розв’язування задач – це знання формул,
вміння пояснити ті чи інші фізичні явища та процеси на різних рівнях осмислення.
Для цього пропоную учням під час вивчення основних формул і теорій заготувати
«блоки пам’яті», що являють собою своєрідні «картки-підказки». Картки
виготовляються на розсуд учнів, за їх уподобанням, але вимоги до них одні: в
них повинні бути всі формули і основні поняття. Користуючись цими картками,
учень бачить формули весь час перед очима, а тому постійне їх повторення сприяє
міцному запам’ятовуванню. Користуються учні ними на свій розсуд і перевага в
отриманні вищих оцінок надається учням, які картками не користуються під час
відповіді. Розв’язування задач поділяю на окремі етапи. Перший етап
експериментальний, другий –
розв’язування кількісних задач, третій – самостійна робота з дидактичним
матеріалом, творча робота учнів. Під час розв’язування кількісних задач,
обов’язково розв’язуємо колективно типові задачі, складаємо алгоритм до їх
розв’язування.
Впровадження в роботу диференційованого навчання вимагає від учителя, перш за все, перегляду ефективності використання різни форм роботи на уроці. В цьому плані віддаю груповому методу, роботі в парах, спілкуванню в діалозі «учень-учень» та «вчитель-учень». Таке навчання дає свої плідні результати, можливості розширити кругозір учнів, діапазон їх знань, уміння логічно мислити і, нарешті, розвивати пізнавальну діяльність учнів, бачити перспективу в отриманні знань.
Впровадження в роботу диференційованого навчання вимагає від учителя, перш за все, перегляду ефективності використання різни форм роботи на уроці. В цьому плані віддаю груповому методу, роботі в парах, спілкуванню в діалозі «учень-учень» та «вчитель-учень». Таке навчання дає свої плідні результати, можливості розширити кругозір учнів, діапазон їх знань, уміння логічно мислити і, нарешті, розвивати пізнавальну діяльність учнів, бачити перспективу в отриманні знань.
Немає коментарів:
Дописати коментар