Портфоліо

Про мене


 Клименко Олена Василівна

                                                        
 Місце роботи: НВК "Загальноосвітня 
школа І-ІІІступенів №3 - гімназія"
м.Знам'янка, Кіровоградська область.

 Освіта: вища Кіровоградський 

державний педагогічний  інститут ім. О.С. Пушкіна. 1987р.                               
Спеціальність: вчитель  математики і фізики 

Предмет, який викладаю: фізика

Педагогічний стаж: 24 роки

Категорія: спеціаліст вищої категорії
Нагороди: 

















Моє педагогічне кредо: 
«Навіть наймудрішому є чому вчитися» 

Моє життєве кредо:"Ніколи не зупиняйся на досягнутому, бо житя - це процес, тому потрібно завжди рухатися вперед"   


Проблема над якою працюю: 

«Шляхи підвищення ефективності
 уроків фізики».


Мета: забезпечення випускників школи обсягом знань з фізики на рівні світових стандартів з урахуванням їх вікових можливостей, уподобань і напрямків, організація навчання на основі врахування і розвитку індивідуальних здібностей і нахилів обдарованості учнів.

  Одним із вихідних положень концепції загальноосвітньої школи України стосовно навчання фізики є: забезпечення випускників школи обсягом знань з фізики на рівні світових стандартів. Викладаючи фізику працюю над проблемою, яка приводить учнів до живої думки, вчу їх логічно і фізично грамотно мислити, спонукаю учнів до творчої пізнавальної активності. Завжди виховую в учнів прагнення самостійно добувати знання, вчу їх працювати як з підручником, так із додатковою літературою. В цьому плані спрямовую свою роботу не тільки на оволодіння учнями якихось фізичних понять, теорій, процесів, а й узагальнення та систематизацію матеріалу у вигляді розширених планів, схем, таблиць та конспектів. Урок намагаюсь починати з постановки проблеми вивчення фізики. Далі вислуховую думки учнів з приводу розв’язання даної проблеми, створюємо разом гіпотезу, яку потім уже осмислюємо протягом уроку. Таким чином, вирішення проблеми є роботою самих учнів, що, неодмінно, грає важливу роль в розвитку їх пізнавальної активності. Саме таким методом формую стійкі знання учнів про основні фізичні поняття, величини та фізичні теорії.
    Найважливішу роль у засвоєнні знань з фізики відіграє експеримент. Тому експерименту на уроці відвожу чільне місце: не можливо пояснити той чи інший фізичний процес без його використання. Найефективнішим є фронтальний експеримент. Ідея цієї роботи така: учень сам повинен прийти від спостереження до пояснення, повинен сам зробити невелике відкриття, що, неодмінно спонукає дітей до творчого мислення. Різні форми роботи сприяють підвищенню ефективності уроків фізики. Завжди ставила і ставлю перед собою ціль: дійти до кожного учня, донести йому знання на рівні його ж розвитку. Кожен учитель фізики добре розуміє, як важливо і важко навчити учнів розв’язувати задачі. В класі зібрано школярів з різними рівнями засвоєння і розуміння необхідної інформації. А тому, в своїй роботі, перш за все вимагаю від дітей  розуміння теоретичної основи для розв’язування задач – це знання формул, вміння пояснити ті чи інші фізичні явища та процеси на різних рівнях осмислення. Для цього пропоную учням під час вивчення основних формул і теорій заготувати «блоки пам’яті», що являють собою своєрідні «картки-підказки». Картки виготовляються на розсуд учнів, за їх уподобанням, але вимоги до них одні: в них повинні бути всі формули і основні поняття. Користуючись цими картками, учень бачить формули весь час перед очима, а тому постійне їх повторення сприяє міцному запам’ятовуванню. Користуються учні ними на свій розсуд і перевага в отриманні вищих оцінок надається учням, які картками не користуються під час відповіді. Розв’язування задач поділяю на окремі етапи. Перший етап експериментальний,  другий – розв’язування кількісних задач, третій – самостійна робота з дидактичним матеріалом, творча робота учнів. Під час розв’язування кількісних задач, обов’язково розв’язуємо колективно типові задачі, складаємо алгоритм до їх розв’язування. 
    Впровадження в роботу диференційованого навчання вимагає від учителя, перш за все, перегляду ефективності використання різни форм роботи на уроці. В цьому плані віддаю груповому методу, роботі в парах, спілкуванню в діалозі «учень-учень» та «вчитель-учень». Таке навчання дає свої плідні результати, можливості розширити кругозір учнів, діапазон їх знань, уміння логічно мислити і, нарешті, розвивати пізнавальну діяльність учнів, бачити перспективу в отриманні знань.




Немає коментарів:

Дописати коментар