Розробки уроків


10кл

Тема. Рух тіл під дією декількох сил

Мета. Узагальнити та систематизувати знання про рух тіла під дією декількох сил, перевірити вміння застосовувати знання під час розв’язку задач, під час експерименту; розвивати логічне мислення, удосконалювати навички розв’язку експериментальних задач;виховувати навички працювати колективно.
Обладнання: прилади для виконання експериментальних задач – брусок, лінійка, дерев’яна поверхня, динамометр (2шт.), вантаж на нитці, картки з задачами, портрет  Ісаака Ньютона.
Епіграф.
                        Вчення без роздумів – марна трата часу.
                                                                                                          Конфуцій    
І.Вступне слово вчителя.
            У Ньютоновому законі все, неначе на долоні
            F – то сила, m – то маса, a – прискорення ,
            Окраса рухів всіх, прямих й не дуже.
            А прискоренню байдуже чи до центра, чи від нього ,
            Був би рух лише, й дорога.
Сьогодні вам необхідно показати як ви працюєте колективом, проявити свої індивідуальні здібності під час розв`язку задач експерементальні навички. Ваша оцінка – результат колективної роботи, яку ви оцінюєте самостійно і записуєте в аркуші-звіті.
 Звіт про роботу групи
Прізвище,ім’я учня
Домашня таблиця
      3 б
 Розминка  
      3 б
Алгоритм     
      2 б
Експеримент  
      2 б
Знайди помилку
      1 б
Придумай задачу  
      2 б
Розв’язок задачі
      3 б
Допитливі
      2 б
Теорія
      2 б
Загальна сума























Перша ваша оцінка за виконання домашньої роботи – 3 бали (взаємо перевірка узагальнюючої таблиці – рух тіла під дією декількох сил – на окремому аркуші формату А4).
ІІ. Розминка.
(Учні одержують завдання: «Встановити співвідношення» відповідь оцінюється в 3 бали).
Станові співвідношення
І. Сила тяжіння                                                                 а)P=mg+ma                        II.Вага тіла                                                                         б)Fн=mg+ma                        III.Сила реакції опори                                                     в)P=mg-ma                       
IV.Сила тертя                                                                    г)P=mg                            V.Сила натягу                                                                   д)Fтяж =mg                                                                                                                         ж)Fтер=мmgcos a
                                                                                             з)N=mg                                                                                                                               к)Fтер=мmg
                                                                                             л) N= мmgcos a                                             
                                                                                                                                 
                                                                                                                                 
Відповідь.
I
II
III
IV
V










 Зараз свої знання покажуть «теоретики». (Від кожної групи виходять теоретики, тягнуть пелюстки від «ромашки» і записують алгоритм розв’язку задачі на дошці, відповідь оцінюється в 2бала.
Вміння застосовувати знання для розв’язку експериментальних задач - покажуть «експериментатори». Вони самостійно оберуть своє завдання і почнуть працювати. ( Представники – «експериментатори» від кожної групи виходять і тягнуть картку – завдання, відповідь оцінюється в 3 бали. власний    звіт оформлюють на аркуші формату А4, маркерами).
Завдання для експериментальних задач
1.За допомогою динамометра визначити коефіцієнт тертя під час рівномірного руху тіла по горизонтальній поверхні.
2. За допомогою динамометра визначити прискорення руху тіла вертикально в гору.
3.За допомогою лінійки визначити коефіцієнт тертя під час зісковзування тіла з похилої площини.
4.За допомогою конічного маятника визначити рівнодійну силу, яка діє на тіло під час руху по колу під дією сили тяжіння і сили пружності. Обчислити доцентрове прискорення.
ІІІ. Перевірка уваги.
Правильна відповідь оцінюється в 3 бали. (Пропонується 10-12 малюнків на рух тіла з деякими помилками, учням потрібно знайти їх).( додаток 6)
Учитель. Перевіряємо виконання алгоритму розв’язку задач. ( Після заслуховування учнів виправлення помилок, питання до групи). Складіть задачу на цей алгоритм. Правильна відповідь 1 бал.
«Експериментатори»  звітують про виконану роботу (аркуші паперу закріплюють на дошці). А зараз групі надається можливість розв’язати задачу яку оберуть лідери груп.
Задачі для колективного розв’язку у групах
1.Літак виходить із пікірування, рухаючись у вертикальній площині по дузі кола радіусом 1 км. Якою є швидкість літака в нижній точці траєкторії, якщо льотчик у цій точці зазнає п’ятикратного перевантаження?
2.Мотоцикліст рушає з місця і під дією сили тяжіння 214 Н розганяється на горизонтальній ділянці шляху довжиною 250 м. Коефіцієнт опору рухові – 0,04. Яка досягається швидкість? Маса мотоцикліста з мотоциклом – 180кг.
3.Кулька масою 200г. прив’язана ниткою до підвісу, рухається зі сталою швидкістю, описуючи в горизонтальній площині коло. Визначте швидкість кульки та період обертання по колу, якщо довжина нитки 1 м. а її кут із вертикаллю становить 60 
4.Автомобіль масою 2 т. підіймається по дорозі з ухилом 0,2. На ділянці шляху 32 м. швидкість автомобіля зросла від21,6 км/год.  до 36 км/год. вважаючи рух автомобіля рівноприскореним, визначте силу тяги двигуна. Коефіцієнт опору рухові – 0,02.
(Лідери від груп одержують конверт з задачами (додаток 7)). (Самостійна робота в групах, результати закріплюються на дошці).
Учитель. Прослухаємо, де знайшли застосування у навколишньому середовищі дані поняття. Зараз наші «допитливі» познайомлять нас зі знахідками. (Можливі виступи: про вагу, невагомість, перевантаження під час руху с прискоренням, як фізика допомагає працівникам ДАІ під час аварій, якщо зникне тертя, вага тіла та інші виступи, які учні одержали заздалегідь).
IV. Підсумок уроку.  Як бачите, закони фізики часто застосовуються в нашому житті. І набуті знання знайдуть застосування в оволодінні майбутньою професією.

V. Д.З. Повторити вивчений матеріал.










 9кл
Тема. Розвязування задач на застосування Закону Ома та обчислення опору провідника.
Мета: закріпити знання теоретичних положень даної теми; формувати вміння розвязувати задачі;                                                  
           аналізувати умову, грамотно оформлювати задачі;
           розвивати уміння застосовувати набуті знання на практиці;
           виховувати прагнення поглиблювати свої знання, вміння працювати в групах.
Обладнання: прилади для експериментальної задачі (джерело струму, резистор, ключ, амперметр                 
                       вольтметр, провідники) картки із завданням для груп.
Тип уроку: засвоєння знань та формування практичних умінь.

Хід уроку
І. Організаційний етап
    1. Пояснення мети та форми проведення уроку.
    2. Формування груп
ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь
    Вправа «Знайди помилку»
    Виправити помилки в записах, зроблених на дошці.
Завдання                                                                              Відповіді
1)  I=UR                                                                            1) I=                                                        
2)  U= I/R                                                                           2) U=     
3)  R= I/U                                                                             3) R=
4)  R=                                                                              4) R=
5) l=                                                                               5) l=     
6) S=                                                                               6) S=
7)                                                                               7)
8)                                                                              8)
9) q=                                                                                 9)
10) t=                                                                                10)
11) U=Aq                                                                           11)
12) A=                                                                              12)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Формування навичок та умінь учнів.
       Робота в групах
       1. Задачі на запамятовуння формули закон Ома.
U = 20 В        R=10 Ом        I-?                                          
I = 10 А          R=5 Ом          U-?                                        
I = 5 А                        U=15 В          R-?                                        
    


  2. Задачі на закріплення закону Ома з різними одиницями вимірювання.
R = 2 МОм                U = 350 В                    I-?                            
I = 10 А                      R = 10 кОм              U-?                              
I = 15 мА                   U = 30 кВ                R-?                                     
       Завдання для груп
       №1 Експериментальна задача (інструктаж з БЖД)
              Скласти електричне коло за схемою і за показами приладів визначити опір провідника
              (джерело струму, резистор, ключ, амперметр, вольтметр, провідники)
       №2 Як можна вдвічі зменшити силу струму в провіднику?
       №3 Задача на використання паспортних даних приладу.
              Знайдіть опір лампочки для кишенькового ліхтарика, використовуючи дані, що написані на її          
              цоколі.
       №4 Задачі для застосування закону Ома (графічним способом)
              На малюнку поданий графік залежності сили струму від напруги на ділянці кола:
              а) визначити опір провідника за графіком;
              б) визначити напругу, яка необхідна для створення в цьому провіднику І=3,5 А
       №5 Комбіновані задачі, в яких використовуються формули
              Обчисліть силу струму, що проходить по мідному провіднику довжиною 100 м, площею
              поперечного перерізу 0,5 мм2 якщо до кінців провідника прикладено напругу 6,8 В.
V. Підсумки уроку.
VI. Домашнє завдання.
      1. Скласти алгоритм до розв’язування задач

      2. Повторити пп. 16,17; Лабораторна робота №4. стор. 203






9кл

Тема. Дія магнітного поля на провідник зі струмом
Мета уроку: розглянути дію магнітного поля на провідник зі струмом; ознайомити учнів з дією сили Ампера.
Тип уроку: комбінований урок.
План уроку
Контроль знань
12 хв.
Самостійна робота № 12 «Магнітні взаємодії. Магнітне поле».
Демонстрації
5 хв.
1. Дія магнітного поля на прямолінійний провідник зі струмом.
2. Дія магнітного поля на рамку зі струмом.
3. Будова й принцип дії електродвигуна постійного струму
Вивчення нового матеріалу
20 хв.
1. Дія магнітного поля на прямолінійний провідник зі струмом.
2. Рамка зі струмом у магнітному полі.
3. Будова електродвигуна постійного струму
Закріплення вивченого матеріалу
8 хв.
1. Контрольні питання.
2. Навчаємося розв’язувати задачі
 ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Дія магнітного поля на прямолінійний провідник зі струмом
Дослід Ерстеда довів, що електричний струм породжує магнітне поле, що діє на магнітну стрілку, і повертає її так, що вона розташовується перпендикулярно провіднику, по якому йде струм. Вивчимо це явище ретельніше. Зберемо установку, зображену на рисунку.
Поки струму в провіднику немає, магнітне поле на нього не діє, у чому неважко переконатися, переміщаючи магніти.




Отже, магнітне поле не діє на нерухомі електричні заряди. При замиканні ключа провідник починає виштовхуватися з магнітного поля, при розмиканні — повертається у вихідне положення.


 Робимо висновок:
Ø  на провідник зі струмом з боку магнітного поля діє сила. Ця сила називається силою Ампера.
Досліди показують, що сила Ампера пропорційна силі струму в провіднику і довжині активної частини провідника. Вона збільшується при збільшенні інтенсивності магнітного поля і залежить від розташування провідника в магнітному полі.
У випадку, коли провідник зі струмом розташований перпендикулярно до вектора магнітної індукції, напрямок сили Ампера можна знайти за правилом лівої руки:
Ø  якщо розкриту долоню лівої руки розташувати так, щоб силові лінії магнітного поля входили в долоню, а чотири витягнутих пальці вказували напрямок струму в провіднику, то відігнутий у площині долоні великий палець покаже напрямок сили, що діє на провідник з боку магнітного поля.
При зміні напрямку електричного струму в провіднику змінюється і напрямок руху провідника, а значить, і сили, що на нього діє.
2. Рамка зі струмом у магнітному полі
Ми вже знаємо, що магнітне поле чинить орієнтовну дію на магнітну стрілку. Доведемо, що подібну дію магнітне поле чинить і на рамку зі струмом.
Поворот рамки пояснюємо, застосовуючи правило лівої руки до кожної вертикальної ділянки рамки. При зміні напрямку струму в рамці вона буде повертатися у зворотному напрямку. Те саме ми спостерігаємо, помінявши місцями полюси магніту.
Магнітне поле, діючи на вертикальні сторони рамки, змушує її повертатися так, що її площина розташовується перпендикулярно до силових ліній поля. При цьому за інерцією рамка щоразу проходить трохи далі від положення рівноваги. Якщо в момент проходження рамкою положення рівноваги щоразу змінювати напрямок струму в ній, то вона буде безупинно обертатися.
Необхідно звернути увагу учнів на те, що обертання рамки відбувається в результаті дії магнітного поля на провідники зі струмом і що в цьому процесі відбувається перетворення електричної енергії на механічну. Принцип будови електродвигунів базується саме на даному явищі.
3. Будова електродвигуна постійного струму
В електродвигунах обмотка складається з великої кількості витків дроту. Магнітне поле, у якому обертається якір такого двигуна, створюється сильним електромагнітом. Електромагніт живиться струмом від того самого джерела, що й обмотка якоря.
Двигуни постійного струму знайшли широке застосування у транспорті (електровози, трамваї, тролейбуси).
Корисно буде розповісти про перший електродвигун і його винахідника — російського вченого Б. С. Якобі.

Питання до учнів у ході викладу нового матеріалу
·       Як показати, що магнітне поле діє на провідник зі струмом, який знаходиться в цьому полі?
·       Від чого залежить напрямок сили, що діє на провідник зі струмом у магнітному полі?
·       Чим пояснюється обертальна дія магнітного поля на поміщену в нього рамку зі струмом?
·       Якими способами створюється магнітне поле в електродвигуні? 
ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1). Якісні питання
1. У тролейбусах встановлені електродвигуни постійного струму. Притягуються чи відштовхуються проводи тролейбусної лінії? (Відповідь: відштовхуються, оскільки струми течуть по них у протилежних напрямках.)
2. Від чого залежить сила, що діє на прямолінійний провідник зі струмом у магнітному полі?
3. Як можна змінити напрямок руху провідника зі струмом у магнітному полі?
2). Навчаємося розв'язувати задачі
1. На рисунку показані полюси магнітів і провідник, у якому сила струму спрямована перпендикулярно до площини креслення до нас. Визначте напрямок сили Лоренца.
2. На рисунку показані полюси магнітів і провідник, у якому сила струму спрямована перпендикулярно до площини креслення від нас. Визначте напрямок сили Лоренца.
3. На рисунку показані полюси магнітів і провідник, на який діє сила Ампера. Визначте напрямок сили струму в провіднику.
Що ми дізналися на уроці
·       На провідник зі струмом з боку магнітного поля діє сила. Ця сила називається силою Ампера.
·       Правило лівої руки: якщо розкриту долоню лівої руки розташувати так, щоб силові лінії магнітного поля входили в долоню, а чотири витягнутих пальці вказували напрямок струму в провіднику, то відігнутий у площині долоні великий палець покаже напрямок сили, що діє на провідник з боку магнітного поля.

Домашнє завдання
1. Підр.: § 28.
2. Зб.:
рів1 — № 13.6; 13.7; 13.8; 14.1; 14.2.
рів2 — № 13.19; 13.20; 13.21; 13.25, 14.3.
рів3 — № 14.5, 14.6; 14.7; 14.8; 14.19.
3. Д.: підготуватися до самостійної роботи № 13.

















Задачі із самостійної роботи № 13 «Дія магнітного поля на провідник з током»
Середній рівень 1. У якому випадку магнітне поле не діє на провідник зі струмом? Поясніть схематично свою відповідь.
2. Чи залежить напрямок сили Ампера від напрямку сили струму в провіднику? Наведіть приклади.
Достатній рівень1. Визначте полюси магніту, якщо відомо, що в разі напрямку струму від спостерігача провідник переміщується вправо.
2. У якому напрямку буде рухатися провідник зі струмом у даному магнітному полі?

Високий рівень
1. На рисунку зображений провідник зі струмом, що знаходиться в магнітному полі, спрямованому від нас. Сформулюйте й розв’яжіть задачу.
2. На рисунку зображений провідник зі струмом, що знаходиться в магнітному полі. Сформулюйте й розв’яжіть задачу.







Тема. Земне тяжіння. Сила тяжіння. Вага.    
           Невагомість.
Мета: ввести поняття сили тяжіння та ваги тіла; познайомити учнів з природою цих сил;              
          надати уявлення про невагомість; показати відмінність ваги та сили тяжіння, показати
          зв’язок вивченого матеріалу з життям, зокрема вплив стану невагомості на здоров’я   
          людини;
          розвивати логічне мислення учнів;
          виховувати прагнення поглиблювати свої знання.
Обладнання: тіло на опорі, тіло на підвісі, динамометр, важки, презентація

                                                   Епіграф: Вивчіть основи науки, перш ніж зійти на її вершину,
                                                                   ніколи не беріться за вивчення наступного,
                                                                   не засвоївши попереднього.
                                                                                                                        І.Павлов
І. Організаційний етап.
  
ІІ. Актуалізація опорних знань.
     Самостійна робота
     Написати прізвище на листочках , після виконання завдання здати  
    1. Вправа «Склади ланцюжок»

        Маса                        м/с                        s
        Об’єм                       с                           t
        Швидкість               м3                                     m
        Шлях                       кг                         V
        Час                           м                           F
        Сила                         кг/м3                              
        Густина                    Н                          
   2.Виразіть в ньютонах силу
       Скільки Н в 1 кН? (1кН = 1000 Н)
 
       10кН=…                  (10000Н)
       2,6кН=…                 (2600Н)
       0,003кН=…             (3Н)
      Виразіть силу із Н в кН
      Скільки в 1Н  кН ? (1Н = 0,001кН)

       65Н=…                      (0,065кН)
       4,5Н=…                    (0,0045кН)
       720Н=…                  (0,72кН)
      Давайте разом перевіримо роботу учня біля дошки.
    3.На минулому уроці ми з вами говорили про різні види сил в природі. Давайте   
       пригадаємо (сила тяжіння, пружності, тертя)
        Що таке взагалі сила?(міра взаємодії тіл)
        Вправа « Знайди помилку» (див. рис. на дошці)
 ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      Гра «Чомучка»
     1. Чому будь-який випущений із руки предмет: олівець, м’яч, рюкзак тощо - прямує     
         донизу?
     2. Чому стріла, пущена з лука, не летить увесь час прямо, а врешті падає на землю?
     3. Чому на санчатах легко з’їжджати згори, а вгору їх треба тягнути?
     4. Чому Місяць рухається навколо Землі?
     На ці питання більш детально ми дамо відповідь під час вивчення сьогоднішньої теми.
     Запишемо тему уроку.

ІV. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу
          План вивчення нової теми.
      1. Сила тяжіння (визначення, природа сили, одиниці вимірювання, формула для    
          обчислення,напрям та точка прикладання сили).
      2. Вага тіла (визначення, природа сили, одиниці вимірювання, формула для    
          обчислення,напрям та точка прикладання сили).
      3. Невагомість.

1. Сила тяжіння
Отже, причина всіх цих явищ про які ми говорили, полягає в тому, що Земля притягує всі    
тіла.    Усі тіла також  притягують до себе Землю. Наприклад, притягання Місяця спричиняє на    Землі припливи і відпливи,  а завдяки притяганню Сонця наша планета й усі інші планети   Сонячної   системи   рухаються навколо Сонця по певних орбітах.

 Давайте пригадаємо легенду про І. Ньютона    
У 1687 р. видатний англійських фізик І. Ньютон сформулював закон, згідно з яким між    
усіма тілами Всесвіту  існує взаємне притягання, його називають гравітаційною    
взаємодією або всесвітнім тяжінням.
Записати : Взаємне притяжіння всіх тіл Всесвіту називається всесвітнім тяжінням.
Спираючись на досліди та математичні розрахунки, Ньютон виявив, що
інтенсивність гравітаційної взаємодії збільшується зі збільшенням мас тіл, які     
взаємодіють.
Саме тому легко переконатися, що нас із вами притягує Земля.
 А чи існує притяжіння між мною і вами, притяжіння вашого сусіда по парті? Ми з вами є частиною Всесвіту, то чи існує сила притяжіння, чому ми її не помічаємо?  Тому що  ця сила дуже маленька. У фізиці силу гравітаційного притягання Землі, що діє на тіла поблизу неї, називають силою тяжіння.

Сила тяжіння Fтяж – сила, з якою Земля притягує до себе тіла, що перебувають на її поверхні, або поблизу неї.
Куди прикладена ця сила? Як вона напрямлена?
Відповідь: прикладена до центра тіла ; напрямлена вертикально вниз. (див. рис.)


записати: Сила тяжіння прикладена до центра тіла, яке притягується Землею, і    
                   напрямлена вертикально вниз.
Численними дослідами доведено, що сила тяжіння, яка діє на тіло, прямо пропорційна масі цього тіла. Цю залежність подають у вигляді формули:

Fтяж=mg
де m – маса тіла;
g – коефіцієнт пропорційності, g = 9,8 Н/кг, для неточних розрахунків можна брати
(g = 10 Н/кг)
2. Вага.
 Покладіть пенал чи книжку на долоню. Що ви відчуваєте?  На що діє тіло?
Тіло тисне на руку. Отже внаслідок взаємодії тіло тисне на опору з силою, яку називають   вагою тіла. Усі тіла через притягання до Землі стискають чи прогинають опору або розтягують підвіс.
Дослід : тіло на опорі, тіло на підвісі (вказати точку прикладання ваги тіла і напрям). (див. рис.)

Вага тіла Р – це сила, з якою тіло внаслідок притягання до Землі  тисне на опору або    
                        розтягує підвіс. 
Одиниці ваги у СІ, як і будь – якої сили (1Н)

Якщо тіло перебуває в стані спокою або рухається з однаковою швидкістю, то його вага збігається за напрямком із силою тяжіння і дорівнює їй за значенням: 
Р = mg
Куди ж прикладена  вага тіла?
На відміну від сили тяжіння, яка прикладена до тіла, вага  тіла прикладена до опори або підвісу. (див. рисунок)
Інколи плутають вагу тіла з його масою – це помилка. Це різні фізичні величини з яких вага – векторна величина, а маса визначається лише числовим значенням. Вони мають різні одиниці: вага – ньютон, для маси – кілограм. Кожне тіло має певну незмінну масу, а вага тіла може змінюватися, якщо опора або підвіс нерівномірно рухається. В такому разі вага може збільшуватися або зменшуватися, і навіть дорівнювати нулю.(стан невагомості)

3. Невагомість
 


Усім є звичним термін невагомість, проте його значення багато хто розуміє неправильно.
Як розумієте його ви?(думки учнів)
Так, дехто вважає, що невагомість – це стан, який спостерігається лише в космосі, де немає повітря, або там, де відсутня гравітація.
Але це не так. Відсутність повітря сама по собі не спричиняє невагомості, а від гравітації взагалі не сховаєшся. У Всесвіті немає жодного куточка, де б не діяли сили всесвітнього тяжіння.
Насправді невагомість – це відсутність ваги. Р = 0.  Приберіть у тіла опору чи підвіс і воно опиниться у стані невагомості.
Невагомість – це такий стан тіла, за якого тіло не діє на опору чи підвіс.

Тіло поблизу поверхні Землі перебуває в стані невагомості, якщо воно рухається під дією  лише сили тяжіння.
На короткий час невагомість легко створити вдома, на вулиці, у класі тощо. Якщо опір повітря є нехтовно малим, то під час падіння тіло перебуватиме в стані невагомості. У невагомості перебуваєте і ви, коли, наприклад, стрибаєте з дерева.
Постійно в стані невагомості перебувають космічні орбітальні станції і все, що в них є. Це пов’язане з тим, що космічні кораблі рухаються по орбіті навколо Землі під дією тільки сили тяжіння.
У нетренованої людини тривале перебування у стані невагомості, як правило, супроводжується нудотою, порушенням роботи м’язів, вестибулярного апарату, нервовими розладами.

V.Закріплення нових знань і вмінь

-  Книжка лежить на столі. На яке тіло діє вага книжки? На яке тіло діє сила тяжіння?
-  М’яч кинули вертикально вгору. У які моменти польоту він перебуває в стані не вагомості?
   Розв’язування задач
- Визначте силу тяжіння, яка діє на тіло масою 400 г ?
- Людина важить 800 Н. Яка її маса?

VІ. Підсумки уроку

    Інтерактивна вправа «Мікрофон»
      На уроці ми вивчили
    1) Сила тяжіння – це…(сила, з якою Земля притягує до себе тіла)
    2) Одиницею сили є …(ньютон)
    3) Чим більша маса тіла тим …(більша сила тяжіння)
    4) Сила тяжіння прикладена до …(центра тіла)
    5) Вага тіла – це …( з якою тіло діє на опору чи підвіс, внаслідок притягання до Землі)
    6) Вага тіла прикладена до … (опори чи підвісу)
    7) Невагомість – це …(стан тіла, коли воно не діє на опору чи підвіс)

VІІ.Домашнє завдання
1. Прочитати  пп.18. 19 (ст..65-67)
2. Скласти порівняльну таблицю про силу тяжіння і вагу тіла.
3. Знайдіть інформацію про вплив стану невагомості на здоров’я людини.








Немає коментарів:

Дописати коментар